Alternativa la Tesla vrea să domine Europa: Lynk & Co vrea să domine industria auto electrică
Lynk & CO intenționează să intre în Norvegia, Austria, Elveția și Regatul Unit și să se extindă pe piețe, inclusiv Franța.
Lynk & CO, un producător de automobile deținut în comun de Geely și Volvo din China, intenționează să deschidă primul său showroom în Franța până la începutul anului 2024 și să se extindă în Europa, inclusiv în Marea Britanie, a declarat CEO-ul și fondatorul său pentru Reuters.
Producătorul auto, care vinde și închiriază mașini cu abonament lunar, are deja ceea ce numește cluburi, care arată ca baruri sau magazine de stil de viață, în Belgia, Olanda, Germania, Suedia, Spania și Italia.
Lynk & CO, care oferă doar un SUV hibrid plug-in fabricat în China, numit 01 în negru și albastru, va lansa un model complet electric, 02, până la sfârșitul anului 2024, a declarat Alain Visser într-un interviu.
„Avem planuri să intrăm pe alte piețe europene pe termen scurt: Norvegia, Austria, Elveția și Regatul Unit”, a spus Visser, care a lucrat pentru General Motors, Ford și Volvo înainte de Lynk & CO.
Visser a spus că marca a avut „ambiția” de a se ramifica și pe piața din SUA la un moment dat.
Deși sunt mici, planurile de expansiune ale Lynk & CO sunt cel mai recent exemplu în care Geely caută să-și dezvolte locul în Europa, pe măsură ce atractivitatea mașinilor chinezești, în special a vehiculelor electrice, crește.
Planuri mari
Gigantul chinez, care controlează Volvo și și-a crescut săptămâna trecută pachetul de acțiuni la Aston Martin din Marea Britanie la 17%, în ianuarie planuri detaliate de a-și dezvolta mărcile Zeekr și London Electric Vehicle în Europa.
Este, de asemenea, partener într-o nouă companie de propulsie înființată împreună cu Renault.
În 2022, vehiculele electrice de fabricație chineză aveau deja o cotă de piață de 9% în Europa, aproape dublu față de anul precedent, potrivit companiei de consultanță Inovev, iar ritmul crește.
Lynk & CO spune că avea 200.000 de membri lunari în Europa până în aprilie, dintre care aproximativ 25.000 sunt în Franța, față de 180.000 și, respectiv, 21.000 cu o lună mai devreme.
În Franța, unde producătorul auto plănuiește să deschidă primul său spațiu de vânzare la Paris la sfârșitul lui 2023 sau începutul lui 2024, oferă o rată lunară de abonament de 550 de euro, cu un preț de achiziție complet de 44.500 de euro în segmentul premium, mai mare decât MG Motor deținut de SAIC.
Guvernul francez, făcând lobby pentru a atrage gigafabrici și fabrici de automobile străine, intenționează să pună la dispoziția cumpărătorilor de mașini electrice o subvenție de 5.000 de euro , condiționată de îndeplinirea standardelor cu emisii scăzute de carbon atunci când sunt fabricate – ceea ce spune că ar exclude de fapt mașinile care nu sunt fabricate. in Europa.
Visser a spus că Lynk & CO ar trebui să ia în considerare producția de mașini în Europa, având în vedere și tensiunile tot mai mari dintre China și SUA.
„Devine din ce în ce mai necesar să avem site-uri de producție locale… în loc să importam mașini din China”.